Winkel geeft geen garantie

Stel hier je vragen over overeenkomsten, kopen, leasen, overnemen, lenen, ...
Plaats reactie
advies.site
Site Admin
Berichten: 2815
Lid geworden op: 30 aug 2018, 23:11

Winkel geeft geen garantie

Bericht door advies.site » 18 sep 2019, 14:15

Goedemiddag allemaal

Ik heb in april 2019 een tuintent aangekocht via de website van ****.

In augustus 2019 vertoonde deze tuintent al meerdere defecten ten gevolge van roest en materiaalfouten. Foto’s gemaakt en opgestuurd naar de klantendienst van ****. Ondertussen al meerdere e-mails gestuurd naar **** zonder dat ik een concrete oplossing ontvang. Nu krijg ik geen enkele reactie meer van ****, ook niet na meerdere herinneringen.

Wat is zijn nu mijn rechten als consument waarop ik kan terugvallen? De tuintent is binnen de 6 maanden na aankoop al defect dus normaal gezien sta ik als consument volledig in mijn recht?

Zijn er instanties die mij hierbij kunnen helpen om de koop te kunnen ontbinden? Wat is jullie advies?
Zelf je verkeersboete berekenen? http://m.me/overtreding
Hoeveel loonbeslag mag men leggen? http://www.beslagcalculator.be
Eerherstel aanvragen? http://www.eerherstel.be

advies.site
Site Admin
Berichten: 2815
Lid geworden op: 30 aug 2018, 23:11

Re: Winkel geeft geen garantie

Bericht door advies.site » 18 sep 2019, 14:16

Dag Damon

Zoals je zelf kennelijk ook al weet, heb je als consument recht op garantie. Tijdens de eerste zes maanden van de garantiertermijn gaat men er zelfs van uit dat de zaak al stuk was toen je ze kocht.

Als nu de verkoper niet reageert, kan je enkel nog een aangetekend brief (ingebrekestelling) sturen waarin je een laatste termijn geeft om te antwoorden.

Als er dan geen reactie volgt, kan je enkel nog beroep doen op de hulp van een professional.
Zelf je verkeersboete berekenen? http://m.me/overtreding
Hoeveel loonbeslag mag men leggen? http://www.beslagcalculator.be
Eerherstel aanvragen? http://www.eerherstel.be

Plaats reactie